Είναι γενικά αποδεκτό ότι βασικός στόχος της εκπαίδευσης στη σημερινή κοινωνία μάθησης αποτελεί όχι μόνο η διδασκαλία πυρηνικών γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, οι οποίες θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα.
Στη βάση των παραπάνω πληροφοριών και δεδομένων των εξελίξεων στο ευρύτερο κοινωνικό γίγνεσθαι, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγιάς ως ζωντανός οργανισμός καλλιεργεί τα τελευταία χρόνια την υιοθέτηση ενός κοινού οράματος ανάπτυξης και βελτίωσης της σχολικής μονάδας με τη συμμετοχή του σε προγράμματα Εrasmus.
Πρωταρχικός στόχος είναι αφενός η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων όλου ανεξάρτητα του μαθητικού πληθυσμού του σχολείου μέσω της αξιοποίησης της Ευρωπαϊκής εμπειρίας, αφετέρου η παροχή μιας πιο ελκυστικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις διαφοροποιημένες ανάγκες και τις διαφορετικές προσδοκίες των μαθητών του.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Digital Transformation for Social Inclusion», πραγματοποιήθηκαν τρεις κινητικότητες εκπαιδευτικών του σχολείου με προορισμούς την Νίκαια στην Γαλλία, το Όσλο στην Νορβηγία και την Μαδρίτη στην Ισπανία.
Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν σεμινάρια και έκαναν επισκέψεις σε σχολεία, και είχαν έτσι την ευκαιρία να ανταλλάξουν βέλτιστες πρακτικές, να αναπτύξουν το σύνολο των δεξιοτήτων τους και να ανακαλύψουν καινοτόμες στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης με απώτερο σκοπό την βελτίωση της απόδοσης των μαθητών τους.